B A R N V A K T

När jag klev upp imorse kändes allt okej. Förutom att jag inte hade hunnit packa tills ikväll.
När jag tittar på klockan sista gången var den 08.00. Bussen skulle alltså gå om 5 minuter och jag behövde springa.
När jag är ca 20 meter från bussen åker busshelvetet iväg och där står jag med hakan öppen.
Jag började traska mot korsvägen och när bussen kom efter 1 timma va jag överlycklig.
Jag frös och ville inte missa min lektion, vilket jag visste att jag skulle göra om jag missade bussen men surt ändå.

I skolan håller vi på med grupparbete och det känns som att vi är färdiga snart.


vi bestämde för två veckor sedan ska vi alltid ha med fika till sista lektionen för att bara koppla av och snacka lite. Låter kanske slappt men väldigt skönt med dom 20 minuterna med fika.

Annika kom och hämtade mig efter skolan eftersom jag skulle vara barnvakt hos mina kusiner.
Vi började med att göra pannkakor därefter gick vi och köpte godis+läsk och sen bolibompa och någon film som gick på disney channel.
När filmen var slut läste jag en nattsaga för dom. När jag hade läst ut boken insåg jag att båda sov och de hade dom gjort ett tag. Jag är fan bäst att ta hand om småttingar! Det är kul och jag får en massa pengar !

Annars ikväll har jag inte gjort mycket, suttit mest vid datorn. Funderar på att poppa lite popcorn men jag vet inte om jag orkar. Men en film får det bli i alla fall.

Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0