Hovfjället

Onsdag var en väldigt kul dag med mycket skratt och skrik i backen.

Morgonen börjar klockan 04, jag gör iordning mig och packar ner det sista. Mamma är i full gång med att göra mackor och kaffe till mig.
När bussarna lämnat va klockan 06 och jag var pigg som en mört. Men som det alltid blir är jag vaken och varenda kotte i bussen sover, att folk kan vara så tråkiga och sova när man har åkt på en skidresa. Tänk om man missar något?

När vi var framme fick vi lite liftkort och skidor osv, sedan var det bara ut och åka.
Det var längesedan jag hade såhär kul, de roligaste var nog när vi åkter off pist och jag hade tappar bort Anna, balder och tobias, så jag letade för fullt i backarna till sist hör jag Anna skratta och då hade jag inte tittat framåt än , men när jag gjorde det var det rakt ner , jag skojar inte. Ett berg som såg hur kul ut som helst att åka ner för,
efter en stund insåg jag att det inte var någon ide att försöka mer för jag satt fast i en stubbe mellan benen och jag kom inte loss. Det kanske inte låter jättekul men jag skrattade och skrattade.
Klockan 15.45 skulle vi samlas och lämna tillbaka alla skidor och pjäkser därefter hemresa.

När jag kom hem var jag lagom trött och somna på direkten.

Idag orkade jag inte gå upp när klockan ringde 06.00 utan jag snozade den till 8 och tog en buss vid nio.
Skoldagen har gått fort men eftersom jag var så trött kunde jag inte koncentrera mig. Men nu är det bra för jag har sovit middag i ca 2 timmar. Och nu är det dax igen att sova.

godnatt :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0